Thursday 31 December 2015

1955: Une Bouonne Année (1)

Dans les Chroniques de Jersey du 31/12/1955, Ph'lip et Merrienne souhaitîtent la bouonne année:

At the end of 1955, Ph'lip and Merrienne offered their New Year wishes:

Une Bouonne Année
Moussieu l'Editeu,

"Oh, grand doux, tchi temps!" s'fit la Merrienne. "Nous avait dit que deustrais bouonnes achies f'thaient du bein à la têrre, mais j'en avons yeu asséz chutte niet pour un couplye d'mais. Et il en tchait acoquo comme si le ciel en avait pour je n'sais pas quantchi. Aide-mé à hallé mes cauches, Ph'lip, pour que j'aille à haut les changi."

Pour vos dithe, Moussieu, la Merrienne avait dêshallé pour soigni ses poules, et en crouâisant l'bel ou s'était prèsque êtrav'lée dans une mathe d'iau. Ou tait r'venue m'dithe que l'vent avait prèsque abattu san poulaillyi, et qu'sans doute y'avait des tuiles de bûchis au haut d'la maison. Par chein qu'oulle avait veu ch'tait seux et cértain qu'avait des mathes dans la mansarde étout!

Un mio pûs tard, étant assis aupi d'notre feu, ou s'trouvit mus. "Enfin, man Ph'lip," ou dit, "y n'faut pas s'gêné d'chonna. J'avons veu pièthe dans l'couothant d'notre vie et y n'y'a rain d'bûchi tchi n'peut pas être r'pathé. Ach'teu, as-tu pensé que ch'est d'main le drain jour de l'année, et que Dîmanche est l'Jour de l'An?"

"Oui, Merrienne," j'l'y dit, "et j'y pense ocqui. Chaque fais, quand veint l'preumyi d'Janvi, j'fais d'bouonnes resolutions."

"Vèthe," ou dit, "et dans p'tit d'temps tu l'as r'roupliées. I m'semblye que ch't'année, tu f'thais mûs, et mé étout, de pensé, pas à nous-mêmes mais à d'autres. Les maladies, par éxemplye, et y'en a hardi, nou dév'thait souhaité tch'y s'trouv'thont mûs bein vite et tch'y pouôrront dithe ès docteurs de fichi lus camp."

"Vèthe assez," j'l'y dit; chonna ne f'tha pas d'ma, mais la maladie ch'est une chose que nou n'peut pas tréjous gouverné, et y n'faut pas oublié que les docteurs, même quand y n'réussisent pas, ont fait d'lûs mûs. Mais puisque j'allons souhaité une bouonne année à plusieurs ch'est m'n'idée qu'nou pouorrait faithe pièthe que d'continué avec les férmiers, et d'éspethé tch'ils éthont une bouonne saison d'patates, car, tu sais, Merrienne, une pouore saison en chât'qu'thait hardi."

"Bein seux," ou s'fit, "nous pour les preumiers. Ach'teu, y m'veint dans la tête que nou dev'thait souhaité une bouonne année au Baillyi et aux Etats. Nou craint un mio pour le Baillyi, car il a trop à faithe, et n'a pas assez d'aide. Quant ès Etats, une bouonne année, mais étout pus d'bouon-sens et pûs d'êconomie. Y'a bein trop de dêpenses dans l'Assembliée d'nos jours."

(à siéthe)

No comments: