Tuesday 5 August 2014

1914: vaccinn'-ous! - get yourselves vaccinated!

Lé Caouain êcrivit entouor la vaccinnâtion des soudards dans la Chronique de Jersey 19/9/1914:

GW de Carteret wrote about vaccination for soldiers:
Ertroussez vos manches de qu'minse garçons. Nou s'en va s'mettre à vos vacciner.

Les gâzettes disaient l'aut'e jour que les hommes du bataillon d'la Ville avaient 'tai adressis à la Grève d'Azette, par le Docteu Falla, sus les avantages de la vaccination.

Je n'sais pas tch'est qu'il lus conti, ni si ch'est qu'i' r'pathi des les convaincre que ch'tait pour lus bein de s'laissi briochi les bras et s'faithe inotchuler avec je n'sais tchi sorte d'pouaison, mais dans l'Evening Post de Jeudi au sé v'là-t-i' pas une lettre signée par "Britisher" qu'en faisait des moquethies et qui citait des passages au sujet de dans le Medical Times pour prouver que ch'est un tas d'gnollin.

Quant à mé, garçons, je n'prétends pas être une autorité sus une tchestion comme chette-là, et alors, je n'ai auchun avis à vos donner, ou f'thez comme ou voudrez. Un châtchun a s'n opinion, et l'caouain a la sienne, mais je sais bein que si je m'en allais à la djerre, je n'me lais'sais pas estropier par auchun docteu dévant que d'm'en aller.

Si ch'est qu'i y-a auchune lance'ie à faithe i' y-a des Uhlans par là qu'en font lus spécialité et i' s'sait temps assez quand nou veindrait là-bas de s'laissi briochi si ch'est qu'nou z-avait l'malheur de lus tchaît entre les mains.

Le seul avantage que j'y verrais, si en cas, de s'faithe vacciner, che s'sait quand la djerre es'sait finie et qu'nou s'sait ervenus sain et sauf, sans aver attrapé autchune êgrinflieûthe, nou voudrait p't-être raconter à ses anmins des histouaithes de san héroisme, et explitchi comment qu'nou z-avait ieu l'bras traversé par le sâbre d'un offici allemand. Eh bein, s'ils 'taient trop incrédules, nou les confondrait par tout simplyément ertrousser sa manche et en lus montrant la pitcheûthe au Dr. Falla, nou lus dithait: Là, en v'là oquo la merque.

No comments: