Saturday 14 December 2013

1953: Lé Jour dé Nouë (1)

Lé Jour dé Nouë
Un Vaisin Convaintchu

Saint Hélyi Jèrri Fête dé Noué 2013 41Moussieu l'Editeu,

Lundi au sé yun d'nos vaisins vint siez nous pour me d'mandé si j'pouvais y'êpêgny un mio d'êtrain. Y n'avait pas yeu l'temps d'allé ès vendues, et il avait une idée que j'en avais prèsque trop dans l'solyi. J'nos arrangîmes tout-d'suite, et, la Merrienne y'ayant offert en p'tit vêrre de san vin d'rhubarbe, y s'assit en d'vant du feu, et j'nos mîmes à convèrsé.

Il avait bu à notre santé, et mé j'avais dit "A la tcheinne, man Tom," quand la Merrienne, ayant mint un choutchét sûs l'feu, dit comme chonna: "Eh bein, mé, j'vos souhaite un bouon Nouë, vaisin, et, si je n'vos viyais pas dans l'entretemps, une bouonne année."

"Mercie, Missis," y dit. "Quant à une bouonne année, j'en ai grand besoin, car j'pliantit trop tard au r'nouvé, et j'n'eut pas les hauts prix, mais, pour dithe vrai, je s'sait bein content quand Nouë s'sa pâssé."

"Oh!" ou dit, "et pourtchi?"

"Pour pûs d'une raison," y dit, "A qu'menchi, nou dêpense tréjous trop d'sous à Nouë. Sam'di, par exemplye, ma femme s'en fut en ville avec une djaixaine de louis, et ou r'vint la pouchétte viède. Oulle avait accaté toutes sortes d'choses - un cravatte de toutes les couleurs pour san bouonhomme de pèthe, tch'est à maintchi en êfange; une pathe de cauches de souaie pour sa mèthe, tch'y ne tcheint pas d'but; des jouéttes pour les mousses, des chucrins, du chocolat, et d'autres ramâs'sies tchi n'sérvent à rain. Y'avait tchiquechose pour mé étaut, mais je n's'y pas pour l'avé d'vant l'matin d'Nouë. L'année passée ch'tait des cigaréttes, et mé tch'y fume une pipe. Chutte fait che s'sa san doute une quéminse tchi s'sa ou trop grande ou trop p'tite, et ou ditha qu'oulle a r'grét, mais qu'ou pouôrra faithe pour yun des garçons. Oulle est d'même, ma femme; ou n'a autchune idée.

(à siéthe)

Ph'lip
Les Chroniques de Jersey 19/12/1953

No comments: